Dorotka Kaczmarek, Bez tytułu 4, z cyklu All That We See or Seem, 2015. © Dorotka Kaczmarek. Dzięki uprzejmości artystki
Projekt All That We See or Seem Dorotki Kaczmarek krzyczy mi w twarz: „nie wiesz, nie rozumiesz”. Siłą wprowadzany jestem w świat filozofii czystego doświadczenia, gdzie funkcjonują tylko barwa, układy przestrzenne i czasowe.
„[…] jeśli zanalizujemy to, co nazywamy światem zewnętrznym, to przekonamy się, iż jest on tylko zespołem treści świadomych, niczym więcej. Zachodzi nierozerwalny związek między świadomością a przedmiotem, jaźnią a światem: nie ma i nie może być przedmiotu, który nie byłby przedmiotem świadomości, tak samo jak nie ma świadomości, która by nie była świadomością jakiegoś przedmiotu […]”[1].
Za kilka lat stylistyka prac Kaczmarek będzie prawdopodobnie już całkowicie oswojona i opisana. Teraz patrzę na to, czego jeszcze nie uśmierciłem wiedzą. I cieszę się tą chwilą, bo rzadko się to zdarza.
„[…] wyobrażenia moje są równie realne jak ja sam […]”[2].
Kurator: Igor Omulecki
Dorotka Kaczmarek (ur. 1990, Gdańsk)
Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Fotografii w Warszawie. W swoich pracach bada możliwości fotograficznego medium, głównie przy użyciu cyfrowej manipulacji. Poszukuje nieoczywistych zestawień faktur i przedmiotów, chętnie posługuje się iluzją i deformacją.
[1] W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, t. 3, Warszawa 2003, s. 102
[2] Ibidem.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.